Nakladatel: FRAGMENT
Rok vydání: 2013
Počet stran: 120
Vazba: vázaná

Markéta Mrázová pracuje jako kreativní ředitelka v jedné reklamní firmě a svůj život v Praze by nevyměnila ani za nic. O víkendu si to ale namíří do Jižních Čech na oslavu za přáteli.

Do cesty jí však vleze kůň a Markéta skončí v příkopě. A protože o víkendu nikdo nepracuje, zůstane uvězněná na venkově s děsivě velkým chlapem, který jí dost možná navždy změní život...

S hlavou v oblacích pejru je další z knih od velmi oblíbené české autorky volné série Bavettovi, kterou si Kateřina Petrusová získala moji přízeň a také záruku, že si přečtu každou knihu, kterou kdy vydá. Knihu jsem si vzala na cestu vlakem do Prahy na křest Nebezpečné přitažlivosti, abych se na Kateřinu správně naladila. A hned na prvních stranách jsem se začala neovladatelně smát - řekla bych, že právě schopnost rozesmát je hlavním rysem, nepostradatelnou součástí a jistojistě i velkou předností knih Petrusové. Její knihy zkrátka patří mezi pozitivní čtení se správnou dávkou romantiky a právě proto je mám tak ráda.

Kniha S hlavou v oblacích pejru je podle mého názoru slabší než dvě její knihy předešlé, ale přikládala bych to za vinu spíše velmi omezenému rozsahu, kvůli němuž zkrátka Kateřina nestačila využít veškerý potenciál příběhu. Na jednu stranu je to docela škoda, ale nakonec je to velmi milé odpočinkové čtení, které přečtete během jednoho odpoledne, a tak se dostanete do dobré nálady extrémně rychle. Snad tedy může být skutečnost, že má kniha jen něco málo přes sto stran dokonce výhodou. Koneckonců když se dva potkají, není co řešit - klidně by se mohlo stát, že se ze dne na den rozhodnou, že bez sebe už nechtějí žít. Já jsem velmi romantická duše, takže se mi tahle představa vlastně docela líbí.

Jednoznačně kladně hodnotím, že tentokrát Kateřina příběh zasadila do českého prostředí, které dobře zná; zdálo se mi, že styl jejího psaní byl v této knize mnohem sebejistější a odvážnější, což na mě jako na čtenáře působilo velmi dobře. Líbily se mi slovní hříčky, vtipy, lehká ironie a nadsázka, kterými knihu osvěžila. A líbil se mi i celkový námět příběhu, který v podstatě hned v začátku získal rychlý spád, takže jsem se při čtení ani trochu nenudila. A hlavní postavy mi tak jako ve všech ostatních románech Kateřiny Petrusové opět sedly. Markéta byla zábavná, i když trochu ztřeštěná, a Pavel alias Marvin byl samozřejmě ten nejroztomilejší bručoun.

Hodnocení: 3/5

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT, jehož spolupráce si velmi cením...